Facebook Bluetooth Beacons – inca o jucarie pentru marketeri.

Recunosc, am auzit prima data de beacon-uri anul acesta, la o conferinta de retail la care am participat. Si ulterior am aflat ca pe afara, beacon-ul face furori. Astazi am aflat despre Facebook Bluetooth Beacons si prima reactie a fost “wow”. O jucarie noua pentru marketeri sau visez eu frumos?

Pe intelesul tuturor – beacon-ul este un dispozitiv mic, greu de sesizat chiar, care permite difuzarea de reclame geolocalizate si personalizate pe smartphone, prin bluetooth. Evident, cu o aplicatie. Evident, inca sunt multe polemici in jurul subiectului.

Beacon-urile se pun, de exemplu, la intrarea intr-un magazin, telefonul tau le detecteaza si cand ai ajuns la raionul de lactate – hop, primesti o oferta speciala la iaurt. Sau informatii nutritive despre laptele de soia. Sau orice mesaj pe care marketerii il implementeaza. Cu alte cuvinte- targetare exacta si la tinta!

Care om din marketing nu a visat vreodata sa livreze “mesajul potrivit, la momentul potrivit, in locul potrivit, clientului potrivit”? D’oh!

Si cum citeam eu azi noutatile din social media, dau peste Facebook Bluetooth® Beacons! Se pare ca folosesc aceeasi tehnologie de proximitate, cu aplicatia Facebook. Partea buna e ca toata lumea are deja aplicatia, mai ramane ca cei care vor sa-si surprinda clientii sa obtina acest Facebook Beacon si sa-l instaleze in magazin. Ei spun ca e gratis si trebuie doar scos din ambalaj si montat.

facebook beacon

La ce ti-ar putea folosi Facebook Beacon?

Am auzit multi proprietari de magazine spunand ca nu pot masura vizitatorii din strada. Ca nu sta nimeni sa ii intrebe de unde au aflat de ei si cum. Si cu totii ne gandeam la solutii. Mie asta mi se pare o solutie excelenta. Nu pentru a-i numara insa, ci a-i fideliza.

Ce-ar fi daca la intrarea in magazin, ai primi pe telefon informatii despre el, un mesaj de bun venit, o fereastra sa-ti dai check-in, un review sa vezi ce spun clientii sau chiar o postare din pagina de facebook a magazinului?

Oh, da…asta presupune ca ai deja o pagina de facebook business. Ar trebui sa ai!

Da, stiu, nu avem mereu bluetooth-ul pornit. Nici eu nu-l am. Dar daca la intrarea intr-un magazin as vedea un afis “activeaza-ti bluetooth-ul ca sa te activam in reteaua de prieteni” sau mai stiu eu ce mesaj de avertizare, l-as porni. E de studiat, zic. Poate oamenii cu experienta in Facebook for Business stiu mai multe. Poate e veche jucaria si pentru mine acum e Craciunul :)

Si pentru ca abia am aflat de ea, vreau sa aflu mai multe detalii. Daca vreti sa cereti un beacon, o puteti face AICI. Si dati-mi un feedback. O sa cer si eu un beacon, ca doar sunt si eu copil curios!

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *