De ce (nu) scriu oamenii?

Stiu, nu am mai scris pe blog. In principiu, pentru ca atunci cand scrii pentru altii, iti ramane putin timp sa scrii pentru tine. Si tot gandindu-ma la ce mai am de scris, pentru cine, mi-a venit in minte intrebarea asta: De ce (nu) scriu oamenii?

Cei care scriu o fac pentru ca stiu sa scrie. Fals! Cei care scriu o fac pentru ca au inteles ca e nevoie sa scrie, ca sa invete sa scrie bine.  Si probabil au invatat sa o faca in timp, din greseli, cu greseli. Ca orice alt lucru, se exerseaza si se imbunatateste. Clar ca nu vei deveni maestru al cuvintelor, daca doar dai share la poze pe facebook. Curaj, pune si putin text :)

Cei care nu scriu o fac pentru ca nu stiu sa scrie sau nu au timp. Fals! Nu o sa imi ia mai mult de 10 minute sa scriu postarea asta. Si a pornit de la un gand. Toti avem ganduri. Ce-ar fi sa le punem pe hartie? Pe tastatura. Pe ce-o fi!

Evident, ma refer la oameni de business. Cei cu care interactionez cel mai des. Cei care refuza sa-si spuna experienta, know-how-ul si gandurile in scris. Unii au oameni angajati sa scrie pentru ei. Altii nu au. Pentru ca nu isi permit. Si la intrebarea mea de mai sus, cel mai des primesc raspunsul “O sa ma gandesc si o sa scriu”. Si se gandesc de foarte mult timp.

E ok sa scrie altii despre tine si experienta ta. Despre viziunea ta. Despre produsele si serviciile tale. Iti inchipui cum ar fi sa scrii tu? Tu care esti VOCEA?!

Despre ce ar putea sa scrie un antreprenor? Am facut o lista. Acum, pe loc. Sper sa va inspire.

  • Ce greseala nu ai repeta la inceputul unui business?
  • Cum ai convins ultimul client? Vrem si noi sa stim!
  • Care este cel mai negativ feedback primit de la un client si ce ai invatat din el?
  • Ce te inspira?
  • Ce te motiveaza sa continui?
  • Cum te-ai perfectionat? Ce carti ai citit? Ce cursuri ai facut?
  • Cum faci marketing? Unde te promovezi?
  • De ce crezi ca revin clientii?
  • Ce spune industria ta? Ce e nou si ar trebui sa stim.
  • Ce inovezi? Care este punctul tau unic de valoare?
  • De ce tu si nu altii?
  • Povesteste un studiu de caz la un client. Ce provocari ai depasit?
  • De ce le e teama omenilor in domeniul tau?
  • Ce obiceiuri ai dimineata?
  • Ce te frustreaza in businessul tau?
  • Care sunt cele mai frecvente intrebari pe care le primesti de la clienti?
  • Ai tinut vreo prezentare? Ai dat vreun interviu. Scrie despre asta.
  • Cum iti gestionezi timpul? Ce metoda ti-ai insusit?
  • Ai un produs nou? Povesteste despre el. De unde ti-a venit ideea?
  • Cum dai feedback? Cum ceri testimoniale?
  • Mergi la conferinte si evenimente? Scrie despre ele.
  • Ceva haios de la birou.
  • Cum sunt anagajatii tai? Ce inveti de la ei?
  • Ceva interesant din rutina ta zilnica. Sau ceva nestiut.
  • Ce planuri ai pentru anul care vine?
  • Ce ai invatat anul asta care se termina?
  • Ce nu-ti place la clientii cu care interactionezi? Cum eviti?
  • Ce scriitori iti plac? Citeaza-i.
  • Ce valori apreciezi? De ce?
  • Ai pareri despre subiecte de interes? Spune-le.

Sunt mult mai multe. Le-ai terminat? Bun. Acum poti sa cauti singur altele. Unde? Peste tot. Tot ce citesti, te poate inspira. Daca cineva scrie despre cum a invatat sa gateasca, tu scrie despre cum ai invatat sa cosi. Daca cineva a povestit frumos o experienta de calatorie, tu scrie despre calatoria catre tine. Fura idei. Si scrie cu cuvintele tale. Pana cand vei genera idei. Si vei inspira!

Data viitoare cand intri pe facebook, opreste-te din scroll si citeste cu voce tare titlurile articolelor care iti plac. Daca nu ai articole bune pe facebook, inchide-ti contul. Serios. Il irosesti. Si iti irosesti timpul. Si iar vei spune ca nu ai timp. Ai!

SCRIE ceva care merita sa fie citit. Sau FA ceva despre care merita sa scrii.

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *