Despre usturoi, portocale si comunicare.

Poza asta mi se pare foarte tare. Nu e noua pe net, dar azi mi-a atras atentia in mod special. Si am intrebat oamenii cum ar descrie-o. M-a interesat in primul rand sa raspunda. Si abia apoi, raspunsul. Va spun si de ce.

Unii vor vedea exceptia prima data, altii nepotrivirea. Unii vor vedea prima data partea colorata – portocala. Ca ceva diferit, care iese in evidenta. Altii vor vedea usturoiul, ca pe ceva bine inchegat, deranjat de intrusi. Sau din contra, ca pe ceva puternic, care accepta noutatea. Unii vor interpreta senzorial, si se vor gandi instant la gusturi. Altii kinestezic si tot asa.

Evident, interpretarea ei este doar o chestiune de PERSPECTIVA. Perspectiva din care o privesti iti formeaza perceptia!

Am studiat odata filozofia dar sincer, nu-mi aduc aminte mare lucru. Cred insa ca nu trebuie sa fii folozof ca sa iti dai seama ca perspectiva este valabila in toate domeniile. In marketing, dezvoltare personala, networking sau vanzari. Stiti povestea cu vanzatorul de pantofi care merge in Africa, nu? 🙂

Un eveniment care mie mi se pare o pierdere de timp, va fi o revelatie pentru altcineva. Un status care tie ti se pare banal, poate inspira pe altcineva. O imagine care tie iti spune ceva, poate spune cu totul altceva celui de langa tine. Dar asta presupune sa realizam ca nu detinem adevarul suprem. Ca daca cineva gandeste diferit, nu gandeste neaparat rau. Ca daca cineva nu comunica la fel ca tine, nu este neaparat introvertit. Si daca este introvertit, nu e nimic rau in asta.

Am invatat ca a fi capabil sa-ti schimbi perspectiva este unul din secretele comunicarii eficiente!

Traim in era comunicarii supreme, care insa ne-a dat posibilitatea sa avem teorii despre orice. Foarte rar cand intrebi ceva ti se va raspunde “tu ce crezi?”. Ne intereseaza foarte tare ca mesajul nostru sa ajunga la cat mai multi oameni. Dar suntem din ce in ce mai putin interesati de perceptia celuilalt. Si totusi dezbatem in conferinte notiunea de customer care 🙂

Cred ca perspectiva are ceva in comun cu toleranta. Si asta e un softskill pe care putini il au in CV-ul personal.

La fel de mult imi place si poza asta, pe care o am salvata de mult timp si la care ma intorc atunci cand tind sa uit diferenta dintre fapte si opinii, adevar si perspectiva. Si da, mi se intampla des.

despre perspectiva smarketing

Intr-una din diminetile trecute eram in trafic, foarte nervoasa si suparata ca iar ploua si eu pierd timpul in trafic. Apoi am vazut in statia de autobuz o tipa imbracata subtire, care se ascundea de vant si era uda la par si muuult mai nervoasa ca mine. Am oprit la prima benzinarie, mi-am luat o cafea mare, am pus muzica in masina si mi-am propus sa nu ma mai enervez niciodata in trafic. Pana la urma, dimineata este partea mea preferata a zilei.

Perspectiva este un lucru despre care nu prea se vorbeste. Cred ca superficialitatea si lipsa de toleranta ne-a facut sa credem ca detinem adevaruri supreme. Si am uitat ca de fapt totul se rezuma la perspectiva. Sau la mai multe. Si mai cred ca cel/cea care are mai multe puncte de vedere, are si mai multe solutii si o mai mare sansa de a controla rezultatul oricarei situatii.

In secunda in care am vazut poza, eram obosita si am vazut direct usturoiul. O ora mai tarziu, primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost portocala si mi s-a facut si pofta de una 🙂

pofta de portocale smarketing

2 Comments
  • Laurentiu Udroiu
    October 27, 2016

    Si totuși care-i povestea cu pantofii? 🙂
    Frumos scris. O plăcere de dimineață. Mulțam fain!

  • roxana
    October 28, 2016

    Doi vanzatori de pantofi au plecat sa caute noi oportunitati despre vanzarea de pantofi. In Africa!

    Dupa o saptamana trimit fiecare cate o telegrama acasa.

    Primul scrie asa:
    “Situatia este dezastruoasa. Africanii nu poarta pantofi. Nu trimiteti marfa!”

    Iar al doilea scrie:
    “Aici situatia este extraordinara. Africanii nu au pantofi deloc.Trimiteti cantitate dubla de marfa!” 🙂

    Multumesc pentru aprecieri.

Leave a Reply to Laurentiu Udroiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *