Cum construiesti o afacere sociala de succes?

0 Permalink

Recunosc, nu stiam multe despre antreprenoriatul social cand am primit invitatia la conferinta „Cum construiești o afacere socială de succes – Antreprenor pentru comunitate”. Dar am stiu ca nu pot rata prima conferinta din seria Dialoguri despre putere – o initiativa a unei doamne pe care o respect si admir de mult timp.

De ani buni citesc revista Business Woman si mi-am dorit (in secret) ca intr-o zi sa spun povestea mea de business acolo. Pentru ca admir antreprenoriatul pe tocuri si frumoasa comunitate creata in jurul revistei, merg des la evenimentele sustinute de ei si de fiecare data invat ceva nou sau cunosc un om interesant. Asa s-a intamplat si de aceasta data.

Oficial, antreprenorul social este un membru al societatii civile care foloseste afacerea pe care o dezvolta astfel incat aceasta sa aiba un impact social. Practic, este un om pentru oameni.

Aproximativ 40 de mii de organizaţii activează în România în acest domeniu și obțin anual venituri de peste 12 mld lei.

Am aflat multe despre antreprenoriatul social de la speakerii conferintei. Si sper sa aflu mai multe pe viitor, prin actiuni comune si multa informare. Cred ca este nevoie.

“Romania incepe sa se alinieze tendintelor globale. Incepem sa ne dam seama ca acest antreprenoriat social este o solutie pentru rezolvarea anumitor probleme din societate si cu impact pentru diferite categorii defavorizate. Incluziunea sociala este un subiect foarte fierbinte pe agenda organizatiilor publice sau private din intreaga lume. Antreprenoriatul social este solutia sa producem schimbarea la nivelul societatii, schimbare despre care vorbim intens, mai ales in ultimul an” – Diana Cioltei Cretu, Redactor Sef Wall-Street.ro.

Mi-a placut tare energia si pasiunea unei doamne care se ocupa de friendraising, sau, asa cum se defineste ea – “in ultimii 6 ani am depasit 6 milioane de euro in echipe pe care le-am consiliat. In 2010 am decis sa impartasesc celor din jurul meu ce stiu sa fac. Dar ce stiu sa fac? Stiu sa-mi fac prieteni”- Cristiana Ionescu – CEO&Founder Centrul Edulier.

Din dialoguri despre putere nu putea sa lipseasca Dna Deputat Andreea Paul, despre a carei carte “Forta economica a femeilor” am auzit multe lucruri bune. Inca nu am citit-o, dar o pun pe lista pentru urmatoarea sesiune de book shopping.

Ce mi-a placut cel mai mult a fost sa descopar ca antreprenorul social nu este foarte diferit de antreprenorul pe care il stiu si eu, si tu, si voi. As vrea sa invatam cu totii din aceasta definitie pe care a spus-o atat de frumos Lupsa Dana – Preşedinte Asociatia Happy Moms.

In cele din urma este tot un antreprenor, pentru ca tot despre profit vorbim si in cazul antreprenorului social. Doar ca acel profit se duce nu in prosperitatea persdonala ci in rezolvarea problemelor unei comunitati. Atat timp cat faci totul din pasiune, banii vin. Fara pasiune nu se poate face nimic. In esenta un antreprenor social este un LEADER!

Un principu sanatos, pe care vreau sa-l insuflu si membrilor comunitatii pe care o conduc si care incurajeaza oamenii sa creeze relatii durabile de business, bazate pe etica si altuism.

In final, o poza de suflet, cu doamna cu un nume la fel de puternic ca ea – Antoaneta Banu. Multumesc pentru o lectie noua, draga mea!

roxana mangiru si antoaneta banu

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *