Detaliile fac diferenta!

Cum e vorba aia “daca as avea 1 leu pentru fiecare data cand am spus-o, as fi bogata”. Dar nu despre bani voiam sa va povestesc astazi, ci despre cel mai frumos mesaj pe care l-am descoperit pe un accesoriu de imbracaminte. Si cumpar destul de des haine incat sa stiu atunci cand ceva chiar e facut cu pasiune si mai ales, cu grija pentru client. Of, grija pentru client…

Sa va spun povestea. Este vorba despre o fusta. Nu o simpla fusta, o obsesie. Femeile ar trebui sa stie despre ce vorbesc 🙂 O fusta pe care am vazut-o in Vogue, pe care am cautat-o pe toate site-urile noastre de haine si prin toate posturile din Facebook. Mai mult, am cerut unui atelier de croitorie o parere. Si apoi inca una. Raspunsurile m-au lasat perplexa: “cumpara tu materialul”, “ce material ar cadea mai bine”, “trebuie sa cautam un asemenea material amplu”. Si nimeni nu m-a mai contactat.

Nu sunt un guru al vanzarilor, mai mult, am declarat raspicat ca nu-mi plac vanzarile. Dar mi se pare de cel mai elementar bun simt sa-ti tratezi clientul asa cum ai vrea sa fii tratat si tu. Nu ai? Nu poti? Nu vrei? Spune-i ca nu se poate. Asuma-ti “profesionalismul” trambitat pe site, pliante si postari prin a spune ca nu se poate. Un raspuns negativ e mai bun decat nici un raspuns. Note that!

Sunt ani buni de cand promovez conceptul de CRM si odata cu el grija pentru client. Mult timp am crezut ca vorbesc o limba care nu exista. Dar in nebunia mea, am continuat sa spun oamenilor ca grija pentru client inseamna si sa spui NU. Pentru a nu-l dezamagi mai tarziu.

Revenind la fusta mea – am gasit-o intamplator, pe un site din Bulgaria. De fericire ca am gasit-o, nici nu mai conta ca era un numar de telefon bulgaresc acolo sau ca habar nu aveam cine sunt si de cand fac comert online cu haine. Am comandat-o. Am primit un telefon pentru confirmarea comenzii. Intr-o romaneasca cu accent de moldova, am inteles ca mi se confirma comanda. Am mai primit un telefon in ziua in care mi s-a livrat comanda. Si comanda. Am gresit numarul, am facut retur, am platit curier de 3 ori. Dar asta nici nu a mai contat. La celalalt capat al firului este mereu cineva care ma ajuta si ma asculta. Si termina fiecare fraza cu “multumim”.

Astazi am primit marimea potrivita si am vrut sa ma uit la material. Ca sa stiu, pentru cultura mea generala, de ce a fost asa de greu sa o gasesc/croiesc aici. Si am gasit pe eticheta mesajul de mai sus. Nu stiu pentru cati detaliile acestea fac diferenta, dar pentru mine cu siguranta este o mare diferenta –  voi mai cumpara! Si ma face sa o port cu placere doar la gandul ca cineva a facut-o spunand “ALWAYS walk with confidence”.

Stiu, o sa spuneti ca sunt la inceput. Si la inceput toata lumea are grija de client. Pana cand clientul nu mai conteaza, doar incasarile. Se prea poate. Ar fi pacat sa fie asa. Nu m-ar mira insa. Antreprenori sau angajati, nimeni nu intelege ca exista un singur indicator de performanta care trebuie studiat – clientul.

Castigarea clientilor se realizeaza cu promisiuni. Pastrarea lor se realizeaza cu satisfacerea lor. Cumparatorii sunt satisfacuti atunci cand asteptarile lor sunt implinite si incantati atunci cand acestea sunt depasite.

Zig Ziglar a spus ca pe oameni nu-i intereseaza cat de multe stii si poti sa faci, pana cand ei nu afla cat de mult iti pasa de ei.

Multumesc, Shopamor! Pentru ca iti pasa 🙂

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *