
Aseara am fost la o petrecere care m-a facut sa imi pun DIN NOU aceasta intrebare. Vad aceasi problema si la evenimente de business si la petreceri, indiferent de amploarea lor. Timpul e pretios pentru toata lumea, nu doar pentru tine. Si e frumos sa il respecti, in masura in care vrei sa fii respectat. E vorba de respect totusi? Sau care valoare a omului atat de dezvoltat personal ne face sa fim atat de indolenti? De ce nu-si onoreaza asadar oamenii angajamentele?
Ai primit o invitatie si ai acceptat. Si apoi ti-a picat greu mancarea si nu mai poti ajunge. Sau ti-ai adus aminte ca ai promis copilului ca il duci in parc. Sau ploua, e prea cald sau prea devreme. Si dai un sms sec ca nu ajungi. Si gata, totul e ok. Pentru tine. Caci doar prioritatile tale conteaza.
Si nu, nu discutam de cazurile de forta majora. Traficul nu este forta majora 🙂
Pe facebook e ok. Evenimentele au mai mult titlu infiormativ si majoritatea au un link de inscriere oficiala. Daca butonul de ”join” nu te responsabilizeaza deloc, completarea unui formular ar trebui sa o faca. Pentru ca integritatea e un cuvant care atarna greu si lipsa ei dauneaza grav carierei si imaginii tale!
Observ ca mai nou pastrarea angajamentelor este sinonima cu costul – daca e gratuit, poti sa nu-l respecti. Uneori si daca nu a fost prea scump. Pentru ca nu pierzi nimic, nu-i asa? Eu cred ca risti sa pierzi ceva ce poate ai construit cu greu si pentru care ai muncit tot din greu. Si de care uitam atat de usor…
Cand nu iti respecti angajamentele iti pierzi credibilitatea. Care se castiga atat de greu si pe care o riscam atat de usor!
Acum ceva timp am fost la o petrecere. Trebuia sa fim 12 si am fost doar 6. Si ca nu respecti organizatorul sau evenimentul in sine nu ar fi o problema, dar ca nu te gandesti deloc sa platesti, chiar daca ai lipsit, asta mi se pare o problema majora. Ok, a intervenit ceva. Dupa ce ai confirmat participarea. Nu e un capat de tara. Dar asuma-ti angajamentul luat. E cel mai etic lucru pe care il poti face. Si cea mai buna dovada de integritate.
La evenimentele pe care le organizez ajung uneori doar 40-50% din cei care s-au inscris pe formular. Si mai grav, din cei care au confirmat telefonic sau in scris. Asta e ceva ingrijorator – dat fiind ca este vorba de o intalnire de afaceri, la care ti-ai anuntat prezenta ca si companie si rezprezentant al ei. Sa fie asta cartea de vizita pe care vrei sa o oferi ca prima impresie?
Oamenii fac afaceri cu oameni pe care ii plac si in care au incredere.
Ce nu stiu oamenii despre evenimente, fie ca este o mare conferinta sau doar o petrecere surpriza, este ca organizatorul are un buget si o planificare a costurilor logistice. Mai exact, s-a bazat pe tine cand a facut comanda pentru materiale, mancare sau accesorii. Si se bazeaza ca daca ceva intervine, vei anunta din timp si vei achita costurile. Pentru ca in final, totul se rezuma la o fraza simpla:
Cand iti iei un angajament, creezi speranta. Cand iti respecti angajamentul, creezi incredere 🙂
Leave a Reply