Cum a fost experienta Vietnam 2024

Dupa cum banuiam deja, m-am trezit la 5, mi-am facut un Nespresso (what else?) si am deschis laptopul sa scriu articolul pe care intentionasem sa il scriu pe zborul de intoarcere de 11 ore. Am vazut filme si am dormit in avion, plus copil care a stat pe mine 10 ore, deci exclus sa pot sa fac un review obiectiv, mai ales ca orele spre si din Asia ma dau mereu peste cap! Hai sa vedem cum au fost aceste 12 zile in Vietnam, cu familii cu copii si multe experiente noi si autentice. ❤️

Am rezervat circuitul asta instant, pentru ca anul trecut am descoperit aceste vacante de familii cu copii, alaturi de Fresh Holidays. Dupa prima experienta in Thailanda, am zis ca vom merge de fiecare data cand vom putea cu ei. Anul trecut prin martie, ne-au trimis propunerea de a vizita Vietnamul de sud, si am acceptat pe loc. Pentru cei care ma intreaba de pret, este important sa invatam ce se ascunde intr-un pret mic si ce ofera un pret mai mare. Aici noi avem totul inclus – zboruri, cazari diferite, asigurari, ghizi privati, excursiile optionale la destinatie (deloc ieftine) si orice alt detaliu care te-ar putea opri din a te bucura de vacanta. Bonus, insotitori de grup din partea Fresh Holidays – Cosmin, Diana si Lidia (10 ani).

Drumul – da, e lung. Dar am avut in grup copii de la 4 la 14 ani si toti s-au descurcat exemplar. Primul zbor e scurt, pana in Istanbul. Am avut un delay de 2 ore si ceva acolo, lucru care poate deveni obositor, dat fiind ca era deja miezul noptii cand am ajuns. Agentia a propus sa intram la un business lounge – unde copii au dormit si adultii s-au bucurat de food, drinks & networking – pentru ca da, e o ocazie perfecta sa cunosti oameni noi si sa faci schimb de experiente cu ei. La 5 dimineata am plecat spre Vietnam, zbor de 9 ore – trece repede, Nati e fascinata de jucariile pe care le primeste, apoi vine mancarea calda, putine desene la tableta din avion si soooomn pana la destinatie. Si pentru noi trece repede, nu apuc sa citesc, sa fac ordine in poze si sa ma uit la cate filme as vrea. Dar Turkish Airways este o experienta placuta, aproape de fiecare data. Plus ca ne place sa calatorim impreuna, asta e timp pentru noi!

Am aterizat la 15.45 in Ho Chi Minh, prima noastra destinatie si am avut transfer cu autocar la hotel. Pentru mine e haotica aterizarea mereu – nu mai stiu ce zi este si mi-e somn des, dar am incercat sa nu dormim odata ajunsi la hotel, ca sa intram pe noul fus direct. Am mancat la Street Food Market, de care eu ma feream – dar cea din Ho Chi Minh era foarte curata, mancarea se facea la vedere iar noi am ales ceva safe, orez cu pui su legume. Inghetata de ananas, excelenta! In primele zile am evitat gheata in bauturi, mai ales de pe strada – ulterior cred am mai uitat de asta dar nu am avut nici o problema la stomac. Nati a luat Protectis zilnic si niste ciocolatele pentru flora si a fost foarte bine. Se plateste cu cardul destul de mult, deci Revolut la putere, plus ca am schimbat dolari cu Dongi – preturi decente, ca in Asia!

Ho Chi Minh sau Saigon, este fosta capitala si cel mai mare oras al Vietnamului, un oras extrem de poluat cu peste 9 milioane de locuitori. In a doua zi am vizitat Reunification Palace, o cladire guvernamentala construita in 1960 care ne-a adus aminte de comunism. Acesta este unul dintre cele mai vizitate obiective din oras datorita istoriei locului, asociat cu momentul in care, in 1975, comunistii au preluat orasul. Ne-a lovit putin caldura si umiditatea, dar am rezistat cu faimoasele palarii coif si aerul din autocar.

Am continuat cu water bus si am vizitat cateva din atractiile principale din Ho Chi Minh de pe apa, navigand prin zona centrala a orasului. Am ajuns sa vedem cum traiesc cu adevarat oamenii acolo iar ghidul ne-a povestit ca in case sunt familii cu pana la 3,4 generatii care locuiesc impreuna, in niste locuinte minuscule. Ne-am plimbat pe jos printr-un astfel de cartier, pentru a lua pulsul vietii autentice din Vietnam. Tot pentru autentic am ajuns si la o familie locala si faimoasa de muzicieni, unde am facut cunostinta cu niste instrumente extrem de interesante. Cine credeti ca au fost primii la testarea lor? Copiii, da. Extrem de interesanta si aceasta experienta, m-a impresionat caldura cu care ne-au primit, desi vorbesc aproape spre deloc engleza. Asta face totul greu, fara un ghid nu ne-am fi descurcat deloc!

Seara la hotel, balaceala in piscina de la etajul 14 si ne-am pregatit sa iesim la un night tour. Aici am avut noroc de o cazare aproape de centru, spre care am plecat pe jos – foarte fain de observat cum se conduce haotic, cum mananca aproape pe jos, piata locala de unde fetele si-au luat costume traditionale vietnameze si un bus tour care ne-a aratat un oras cu o infrastructura extrem de bine pusa la punct si in continua dezvoltare. Ca de obicei, Asia are multe fete dar impresioneaza prin dezvoltarea rapida.

Uitandu-ma acum pe poze imi dau seama ca zilele au fost foarte pline, noroc cu autocarul unde Nati a prins cate un somn de ora sau chiar doua. Usurinta cu care copii se imprietenesc in vacante si comunica este unul din motivele pentru care va indemn sa calatoriti in grupuri de familii si in locuri fascinante. Socializare, cultura, istorie sau gastronomie – pe toate le invata mai usor in grup, intreband si explorand impreuna! #edutravel

Ziua 3 a fost si mai plina – dimineata am plecat spre o ferma bio, unde ne-am bucurat de la mic la mare sa descoperim gastronomia locala – am invatat acolo o lectie importanta, de la Chef-ul local – mancarea este iubire. Happy people, happy food. Am cules din gradina ingredientele cu care am gatit – unele de care nu stiam cum arata si cum se combina si am gatit toti 4 feluri de mancare. Am invatat sa facem prawn rolls, apoi o salata geniala cu carne si taitei si ceva mancare cu pui si legume, toate cu ingrediente bio si foaaaarte gustoase. Plus desert! Nu, nu le-am retinut numele :)) A fost o actvitate de familie care mie personal mi-a placut cel mai mult. Am primit si diplomeee!

Urmatoarea oprire a fost o lectie de istorie – Tunelurile Cu Chi. Reteaua imensa de tuneluri subterane se gaseste in nordul orasului Ho Chi Minh, avand o lungime de 121 Km si a fost supranumita de militarii americani Ecoul Negru. Tunelurile Cu Chi au fost folosite de catre luptatorii vietnamezi in lupta pentru independenta servind drept cai de comunicare, transport si adapost ferite de bombardamente. Extrem de fascinante pentru adulti si copii, ne-a placut tare sa le descoperim. Copiii au si intrat prin ele, evident, curiosi de tot ce e nou!

In ziua 4 am plecat cu bagaje cu tot in Delta Mekong – cunoscuta si sub numele de “castronul de orez” al Vietnamului, Delta Mekong este regiunea cea mai fertila din tara si principalul producator de orez si fructe tropicale. Am invatat in sfarsit diferenta dintre jack fruit si durian, primul cu un gust extrem de dulce si bun. De durian nu ma pot atinge. Aici am avut pensiune completa inclusa, cu mese exclusiv facute acolo, all local food and stuff. Motiv pentru care am mancat mult orez si cartofi prajiti, mai ales copiii 🙂 Puiul cu lemongrass si fructele exotice, deliciu acestor zile. Cafeaua, horror! Foarte faina cazarea, un lodge autentic cu vegetatie si arhitectura perfect imbinate. Acolo localnicii nu vorbesc deloc engleza, fara ghid nu se putea face nimic – multumim Thay! Un pic de altceva, in afara zonei de confort!

Dupa 2 zile pe canalele Deltei si ceva piete despre care nu pot spune multe pentru ca nu am reusit sa rezistam mirosului, am plecat iar spre aeroport, cu un zbor intern spre relaxare de data asta, Insula Phu Quoc. Ma asteptam sa fie la polul opus: asa cum se intampla mereu la final de circuit de explorare, ne asteapta un paradis tropical. La oceanul Pacific am petrecut ultimele 4 nopti si desi insula merita explorata, nu am mai putut parasi plaja si piscina, somnul sub palmieri si salatele de fructe delicioase. Tot cu lipsa englezei si aici, dar mai usor cu un upgrade la AI, a fost finalul perfect a vacantei in Vietnam. Chiar pot sa spun ca am plecat relaxata, am stat departe de laptop si whatsapp, am golit mintea de tot si tare bine a fost!

Drum lung la intoarcere, zbor intern inapoi in Ho Chi Minh, zbor lung de 11 ore spre Istanbul si unul scurt de o ora spre inghetatul Bucuresti. Fara delay, cu mancare buna si filme la fel de bune – must see 2 documentare – Salvatore Ferragamo si Bezos, povestile lor de viata si de business. Si gata, back to business cum s-ar zice, dar bine ca e weekend!

Greu de la cald la frig si cele 5 ore diferenta de fus inca ne joaca feste. Pana am terminat de scris articolul s-a trezit Nati, a mancat clatite si Honey, care face acum un ceai pentru un mic dejun – fara mango, fructul pasiunii si frangipani. My fav!

Well, asta ne face sa asteptam cu nerabdare vacanta de Paste in Mauritius, prima in care vom insoti din partea agentiei un nou grup de familii calatoare si cu care vom descoperi un alt paradis exotic, in 10 zile pline de aventuri in Insula Paradisului si relaxare la Oceanul Indian.

Urmeaza Bali si alte destinatii surpriza, toate avand ca scop conectarea cu familia si cu viata, cultura si gastronomia unor destinatii nu doar instagramabile, ci foarte educative. Sub sloganul #MOREedutravel, va invitam alaturi de noi in programele viitoare #FamilyHolidaybyFreshHolidays ❤️